V sklopu projekta Zmagujemo z vrednotami zaključujemo prvi modul – univerzalizem. V sklopu tega smo se pogovarjali o miru, enakosti, spoštovanju različnosti in drugačnosti, kulturnem pluralizmu, skromnosti in odpuščanju.

Najmlajši otroci, stari od 1 do 2 let so se poskušali povezati s tišino in se umiriti ob glasbi. Pogovarjali so se ob knjigi Uhlji takšni in drugačni in spoznali, da nimajo vsi zajčki enakih ušes in da je to tudi potrebno spoštovati. Skozi slikovni material so potovali po svetu in spoznavali različne ljudi, živali, glasbo in ples. Pogovarjali so se tudi o skromnosti in si ob tem namenili objem, ki nas včasih lahko potolaži veliko bolj kot kakršna koli materialna dobrina. Prav tako so se nekateri naučili izreči besedo oprosti, drugi, tisti ki še ne zmorejo govoriti so se pobožali in se tudi na takšen način opravičili.

Nekoliko starejši, stari od 2 do 3 let so se ob ustaljeni, umirjeni dnevni rutini umirili in se prilagodili na bivanje v vrtcu. Enakost so ugotavljali v naravnem okolju. Iskali enake stvari v gozdu in spoznavali, da si vse pa niso popolnoma enake. Prav tako so opazovali živali v naravnem okolju, ki so si popolnoma drugačne.  Pogovarjali so se o kulturi, jeziku, državi in skozi pravljico Mali princ za najmlajše spoznali svet. Ob tem ko so se pogovarjali o skromnosti so se naučili pesem Mi se imamo radi in spoznali, da je včasih za to da smo srečni dovolj zgolj pesem, prijateljstvo in ljubezen. Ob vsem tem so začutili kako pomembno se je opravičiti, če smo naredili kakšno drobceno napako.

V oddelku drugega starostnega obdobja od 3 do 4 let so se ob knjigi Brez panike Anika pogovarjali o miru. Izvajali so krog tišine, ki je v oddelku zelo pozitivno vplival na otroke. Spoznali so pajkca Ogabka in iskali enakosti med živalmi in ljudmi. Da so spoznali različnosti po svetu so se posvetili tudi drugačnim jezikom, se pogovarjali v tujem jeziku in poslušali različno glasbo. V okviru spoštovanja drugačnosti in različnosti so se aktivno lotili prebiranja knjige za slepe in slabovidne. V oddelku so se ukvarjali tudi s skromnostjo. Sami so si izdelali svojo punčko, ki jim je zelo prirasla k srcu saj so jo nosili tudi domov in z njo preživeli dan in kasneje o tem pripovedovali svojim prijateljem. Ugotovili so, da si veliko stvari lahko naredimo sami.  Prav tako so skozi dejavnosti ugotovili, da je oprosti beseda, ki jo je pač včasih enostavno potrebno izreči, tudi če nam to najbolj ne gre iz jezika.

Najstarejši otroci stari od 4 do 6 let so se v sklopu modula pogovarjali o tem kako otroci po svetu v miru praznujejo. Spoznali so različne načine praznovanj in ugotovili, da je pomembno zgolj to, da praznike preživljamo z nam ljubimi osebami v miru. Spoznali so otrokove pravice, ki jih imajo vsi otroci ne glede na to iz katere države prihajajo. Spoznali so kako otroci po svetu živijo in kje vse prebivajo. V sklopu tega so spoznali različne življenjske prostore. Prav tako so se pogovarjali o različnih družinah in o tem, da ne glede na to v kakšni družini živimo je le to potrebno spoštovati. Velika in majhna darila so bila zelo zanimiva, vendar so na koncu spoznali, da ni pomembno to v kakšni škatli je darilo in kaj se v njej nahaja, važno je da se spomnimo drug na drugega in si podarimo kakšno skromno darilce. Skozi knjigo Oprosti žal mi je so spoznali kako pomembno se je opravičiti in popraviti svojo napako saj samo beseda oprosti, ne zloži podrtih kock ali podobno.

V vseh oddelkih so se strokovne davke trudile otrokom vrednote prikazati na čim bolj jasen in razumljiv način.

Za vsako dejavnost smo se skrbno pripravile. Otroke smo želele čim več vključevati v aktivnosti, tako da so tudi oni bili aktivni. V sklopu vsega tega smo sodelovali tudi v projektu Bodi dober, bodi kul. V vseh dejavnostih smo strokovne delavke bile vzgled našim otrokom in jih imele na preprosti način rade, saj smo mnenja, da s tem lahko otrokom podarimo največ.

Prispevek pripravila: Jasna Špindler

Foto pripravile: Katja Novak, Nina Kosi, Irena Magdič, Jasna Špindler